OTC Choice - Orrspray, orrcsepp

  • 2025-09-01 00:00:00
  • Kutatás

A Szinapszisnál hiszünk abban, hogy a vásárlói döntések pontos megértése fontosabb, mint valaha az OTC szektorban. Ezért fejlesztettük tovább az OTC Choice® tanulmányainkat, amelyek gyors, több módszertant ötvöző pillanatképet adnak arról, hogyan választanak a vásárlók a gyógyszertárakban és azon kívül.

2025-ben már több területen is elkészítettük ezeket a kutatásokat – például a köhögéscsillapítók, a gyomorégés elleni szerek, az allergia elleni készítmények és az orrcseppek, orrspray-k kategóriájában.

 

 

A megfázásos és allergiás időszakban sok háztartásban rendszeresen előkerülnek a hatóanyagtartalmú vagy tengervizes orrcseppek, orrspray-k: átlagosan 2-3 márkanevet spontán is fel tudtak idézni a válaszadók, támogatottan pedig körülbelül kétszer ennyit ismernek.

Érdekességek:

  • Friss adataink szerint a felnőtt magyar lakosság 60%-a vásárolt ilyen készítményeket, sokan nem is csak saját maguknak: a kategóriahasználók 41%-a több családtagnak szánja a terméket. A vásárlási döntéshozás során ez fontos szempont.
  • Bár 87% patikában vásárol patikában szerzi be a kategóriát, már minden tizedik vásárlás drogériában történik – az online vásárlás aránya itt elhanyagolható, más kategóriákhoz képest
  • Bár sokan előre eldöntik, melyik márkát keresik, a vásárlók 28%-a gyógyszertárban hozza meg a végső döntést – itt az expediálói ajánlásnak kiemelt szerepe van, így különösen tanulságos volt a próbavásárlás: az esetek 22%-ában semmilyen információ nem hangzott el az ajánlott termékről.
  • Az ár nem a legfontosabb döntési szempont, de 50% már a vásárlás előtt utána néz, és közülük a többség a patikában is ellenőrzi az árat. Számos kutatás jelzi a magyar vásárlók fokozódó ár-érzékenységét, ár-tudatosságát – amely a gyógyszertárakban is érvényesül számos fogyasztói szegmensben.

A kutatás egy nagyobb, reprezentatív mintából kiindulva készült: 400 kategóriavásárlót kérdeztünk meg rövid online kérdőív segítségével, és 100 próbavásárlást végeztünk országszerte, nagyforgalmú patikákban. Így nemcsak a fogyasztói véleményeket, hanem a valós patikai helyzeteket is közelebbről meg tudtuk vizsgálni.

???? Érdekelnek a részletes eredmények? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és szívesen megosztjuk a teljes tanulmányt!