HUN

ENG

Szkeptikusak az orvoslátogatók a digitális gyógyszermarketing lehetőségeivel kapcsolatban

  • 2014-06-17 00:43:00
  • Kutatás


A válaszadó rep-ek 34%-a originális, 52%-a generikus gyógyszercégnél dolgozik, a legtöbben házi- és szakorvosokat, valamint patikusokat egyaránt látogatnak.

Érezhetően fokozódnak a teljesítményelvárások

A felmérésből kiderül: a repek által ideálisnak vélt napi látogatásszám nem változott 2012-höz viszonyítva, átlagosan 8 felkeresést tartanak megfelelően teljesíthetőnek. Ezzel szemben a menedzsment által ténylegesen elvárt napi átlagos szám idén 13, és ez jelentős növekedés mutat a 2012-es napi 10 találkozáshoz képest. Mindez azt jelzi, a látogatók egyértelműen tapasztalják a vezetés részéről feléjük irányuló teljesítményelvárásokat, a fokozódó nyomást.

A látogatók kevésbé hisznek az alternatív kommunikáció hatékonyságában

A válaszadó repek 51%-a használ táblagépet a látogatás során, 26%-uknál pedig tervezi bevezetni a cég, és ebből a szempontból az originális cégek valamelyest aktívabbak. Habár az új vizuális eszköz alkalmazása meglehetősen dinamikusan, mintegy 20%-kal nőtt két év alatt, nem tapasztalható változás a táblagépes látogatás szükségességének, hasznosságának megítélése kapcsán.

Megfigyelhető továbbá, hogy a külföldön, egyre több cég által alkalmazott új technológiákon alapuló gyógyszermarketing eszközöket a magyar orvoslátogatók csak igen kevéssé ismerik, mindössze 10-ből 1 látogató tudott valamilyen konkrét megoldást említeni, a többség inkább csak hallomásból tud ezekről.

A repek közel 30%-a nem tudja megítélni, hogy a cégénél dolgozó, sales-marketingben érintett menedzserek az alternatív kommunikáció alkalmazhatóságát illetően összességében mennyire elkötelezettek, míg az értékelők többsége szerint a felettesek jellemzően hisznek ezen megoldások hatékonyságában, és mindössze 11% azok aránya, akik szerint a menedzsment is szkeptikus alkalmazhatóságukat illetően. Egészen más a helyzet azonban, ha ugyanerről a kérdésről a látogatók véleményét kérdezzük, hiszen esetükben 39% (!) az alternatív megoldásokat hatástalannak vélők aránya. Külön érdekesség, hogy az eszközöket már kisebb-nagyobb gyakorisággal alkalmazók esetében is 25% arányuk, míg a tapasztalatlanok esetében 45%!

Kutatással kapcsolatos további információk: Kiss Katalin, kutatás vezető

A cikk teljes terjedelmében a Pirulatrend 2014. júniusi számában olvasható.