HUN

ENG

Új, innovatív eszköz a piackutatásban

  • 2012-10-24 09:47:00
  • Kutatás

Egyrészről segíti feltárni azokat a tényeket, amelyek közelebb visznek bennünket ahhoz, hogy megismerjük, mi is irányítja a fogyasztókat, mi alapján választanak bizonyos termékeket és szolgáltatásokat. Másrészről érthetőbbé válik, a döntéshez vezető folyamat, a befolyásoló tényezők szerepe.

A piac-és marketingkutatás már eddig is élt a különféle műszerek segítségével, azonban a mobil eye tracking eljárás hitelesebb adatmennyiséget biztosít a kutatók számára, betekintést nyújtva a fogyasztók gondolkodásába, hogy az ő szemükkel lássuk a világot. Segítségével mérhetővé, pontosan követhetővé válik a kutatásban résztvevő alany tekintete, a kutató számára pedig vizualizálható lesz, hogy adott pillanatban mire néz a résztvevő, tekintete hogyan vándorol egyik pontról a másikra.

Az eszköz megjelenésével már csak a képzelet szab határt a lehetőségeknek, gyakorlatilag szinte minden tesztelhetővé válik. Széles spektrumban lehetséges végigkövetnünk a vásárló tekintetének útvonalát az üzletek kirakatainak, polcainak fürkészésétől kezdve, egészen a reklámok és az óriás plakátok figyelemfelkeltő képességének megfigyeléséig. Ezzel is szélesebb körű megoldást kínálva egy-egy marketing problémára.

A Szinapszis Piackutató Kft. alkalmazza a Tobii gyártmányú mobil eye tracker szemüveget, mely egyedi megoldásként szolgál beltéri és kültéri megfigyelésekhez egyaránt, mivel tökéletesen leköveti a szem mozgását. Diszkrét, modern, ultra-könnyű, és praktikus kialakítású, így biztosítva a természetes viseletet. Az eljárás fejlett műszeres mérésre épül, mely már akár kisebb elemszám esetén is megbízható.

Ez a módszer képes a kutatásban résztvevők megkérdezése nélkül is felderíteni, vagy kiegészíteni azokat az értékes információkat, amelyek a hagyományos kutatások során rejtve maradnak.

Miért a mobil szemkamera?

  • Széleskörű felhasználási lehetőség:
    - In-store shopping
    - Polctesztelés
    - POS optimalizálás
    - Csomagolástesztelés
    - Kültéri és TV reklámok
  • Valós észlelési környezet
  • Műszeres megfigyelés (maximális objektivitás, minimális következtetés)
  • Hiteles adatmennyiség
  • Szenzoros mérésen alapuló diagnosztika
  • Gyors és hatékony kutatási megoldások (kiegészíthető kvalitatív és kvantitatív módszerrel)

Lássunk a vásárló szemével!

Az eszköz rögzíti azt, amit lát a résztvevő, ezáltal részletes képet ad arról, hogy mire irányul a figyelem a vásárlások alkalmával. Például arról, hogy mit érzékel a vásárló a szokásosan bejárt útvonalon az egyes marketing eszközökből, mennyire sikeres a termék kihelyezése a polcon, mennyire figyelemfelkeltőek az üzletben lévő POS anyagok.

A mobil szemkamera egy olyan lehetőséget biztosít a piackutatás területén, ahol a valóságos környezetben való megfigyelés maximális objektivitást biztosít, úgy hogy a vizsgálat nem befolyásolja az alanyok viselkedését.

Köő Csilla